Alla inlägg under juni 2010

Av Kattis - 30 juni 2010 08:55

Det har regnat i natt, kanske skönt eftersom vi planerat en dag i stan.

 
Av Kattis - 29 juni 2010 18:00

Idag blev det minigolf till barnens stora förtjusning. Men det var inte så lätt som de trodde   

      

    

 

Hur som helst tyckte de att det var kul, men vi andra höll på att dö i värmen hahah det var en riktig gryta där.

Av Kattis - 28 juni 2010 11:49

Ja, var det måndag igen men skillnaden idag är att officiellt börjar ju min semster nu!!!   

Idag kommer A-K hit och fikar, har just tagit ut två kladdkakaor ur ugnen.

   

På onsdag ska vi dra med skåningarna till Lidköping och torgdag  ,  har lovat flickorna mjukglass - hoppas vi hittar det, tycker det är dåligt med mjukglass här uppe... hemma i Skåne finns det i varenda lilla gathörn HEJA SKÅNE!

 

Jag vill göra något på semestern, ja förutom att lata mig alltså, v29 ( lör v28- lör v29) ska vi ju ner till skåne men fan det är ju 3 veckor dit. Funderingarna har varit Liseberg, Skara Sommarland, Gröna Lund osv men.... eftersom det är tänkt att vi ska över till Tivoli när vi e i Skåne behöver men ju inte göra nåt liknande. Några andra förslag?

 

Tillvidare hittar ni mig här  --->   

 

Vi fick lite lottlust kan man säga, vet inte hur många lotter vi köpte totalt men vi var i affären flera gånger, alla skrapade - gammal som ung. Lotten som drog var Skrap-pyramid, men jag provade även en skrap-kryss - skittråkig så ni vet!

  

Tror jag iaf köpte 7 st haha. och vann gjorde vi.. hela 60 kronor   

 

Av Kattis - 26 juni 2010 15:00

Ja midsommar kom och gick, Det var väldigt trevligt - iaf till en början. Sen är det föga förvånande att det gick åt helvete.

 

Men sill, potatis, grädfil och gräslök hann vi med.

  

Sen var det falkängen och dans runt midsommarstången som gällde    Tur man har barn hahahaha, fast jag hade nog dansat ändå. Ingen midsommar utan små grodorna, Vi äro musikanter, och raketen mm.

      

Efter dansen begav vi oss hem igen för att stoppa i oss jordgubbar och grädde och glas... innan det blev tipsrundedags. jag älskar tipsrundor och knåpade denna gången ihop en för barnen och en för oss vuxna. Förra året hade jag 20 frågor man i år orkade jag helt enkelt inte och de fick nöja sig med 10  

Rebecka vann - på utslagsfrågan

Barnrundan vann Hannah - även hon på utslagsfrågan.

Utslagsfrågan var att gissa hur många tortellinis det fanns i burken

  

Rätt svar var 164 st men det gissade ingen.

Måste ha haft lite svårare frågor i år för ingen hade mer än 5 (!) rätt av 10  .

 

Wii-spelet Lets dance var en central punkt under hela kvällen, vi dansade allihop och jag vet inte om man skrattade mest åt varandra eller sig själv.

      

Bilderna får jag lägga in sen eftersom jag inte sitter vid min egen dator just nu.

Och nu är de inne.

Av Kattis - 25 juni 2010 08:40

Idag hade vi bestämt oss för att det skulle bli handling av midsommarmat samt lite annat.

Det var jättevarmt och himlen var helt molnfri.  Men vi åkte bil och gick i affärer haha. 

Botaniserade lite på systemet i Lidköping - älskar ni inte bara de systemen där man går runt och plockar själv!

Det blev lite smått och gott,   

 

På kvällen mannekängade jag mina nya skor för Marita och Caroline, 

 

Och till deras stora förfäran gjorde jag det i uppkavlade mysbyxor..  

 

Ha det gott alla!    

Av Kattis - 23 juni 2010 19:30

 När vi kom hem från jobb och dagis/fritids var de här. De kom med tåget redan vid 14 tiden, och när vi kom hade de huttat sina favoritplatser...


Sen åt vi, och Marita fick små paket (hon har ju fyllt år) och så blev det glasstårta efter maten.

    

Av Kattis - 22 juni 2010 19:33

 Åh så härligt det har varit och fortfarande är idag!

Jobbade ju idag men hämtade sen barnen och vi köpte med oss en massa vatten- och honungsmelon och stack till stranden.

  

Där stannande vi till 16.45 och då var det fortfarande riktigt varmt. Barnen badade glatt i det lite för kalla för mig vattnet hihi.

  

Jag solade bara - måste ju färg! Tycker det är svårt att få färg på benen förstår inte riktigt varför det är det.

  


Nu ska jag få barnen i säng sen ska jag sätta mig på altanen med min bok för stunden och bara insupa kvällslugnet denna härliga kväll.

Av Kattis - 22 juni 2010 06:18

Idag är det min sista riktiga dag! Imorgon har vi APT och då är jag bara där i fyra timmar 11,30-15,30 sen är jag ledig!   

Presentation


JAG ÄR:
Kvinna, sambo, mamma, extremt nyfiken, en manipulativ bitch ibland, mörkhårig, brunögd, envis, trevlig och social, glad men trött…
JAG HAR:
fina ögon, storlek 38 i skor, livslust, inte så många nära vänner, en aning för många kilon, alldeles fö

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Mina egna favoriter

Lite av varje

Instagram

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards