Alla inlägg under september 2011

Av Kattis - 8 september 2011 17:54

Rektorn ringde minsann....För att säga samma sak "vi kan bara beklaga att det hänt, det har helt enkelt blivit en miss (jävla tur han sa det för det fattade ju inte jag :-/ *ironisk*) ....det regnade ju så väldigt och det var många barn...men nä det är så klart ingen ursäkt men det är en förklaring"...

:-O Öh Neeeej det är ingen förklaring!!!! Vad fan ville han få ut av det samtalet. jag vet hur rutinerna är på fritids.... men uppenbarligen fungerar de ju inte.


Inte en enda gång, inte en enda gång har fritidspersonalen eller rektorn frågat hur det är med dottern. Nä just det, det säger en hel del om hur betydelsefulla våra barn är för skolan/fritids   

Av Kattis - 7 september 2011 15:45

 Fritids personalen ringde just för att säga att "de nu pratat med läraren och att jo dottern hade ju frågat om hon kunde gå...Nu gick det ju bra, och det enda vi kan göra är att se till att det aldrig upprepas"
Jag skällde ut honom och sa att detta accepterar inte jag och att jag kommer gå vidare med det - varför i helvete ska vi lämna tider om barnen uppenbarligen kan komma och gå utan att någon bryr sig - och detta i ett samhälle som haft påhälsning av pedofiler! 

Det värsta är att när jag blir så arg över nåt som berör mig så bölar jag ju... fast gapa, skrika och skälla kan jag göra samtidigt.

Av Kattis - 7 september 2011 15:30

Dottern skulle till fritids efter skolan (eftersom jag inte hann hem från tandläkaren), hennes lillasyster är sjuk idag så hon fick följa med mig men jag pratade med frititds i morse just om att dottern ÄNDÅ behövde vara där till 15 eftersom jag inte hann hem till skolan slutade.
14,20 slutar skolan och dottern som glömt att hon skulle till fritids frågade om hon fick gå hem och fick ett ok av fröken.....och gick hem i ösregent till ett låst och tomt hus. Mina barn har ingen egen nyckel och blir ALLTID hämtade från fritids.

När jag då kommer till fritids kl 15 menar de att dottern inte är där eftersom lillasyster är sjuk... efter 10 min av letade samt sen diskuterande med personal så säger de med en axelryckning att de inte trodde dottern skulle vara där på eftermiddagen,  TROTS det STÅR att just X ska vara där till 15.(meddelat endast 7 timmar tidigare och personalen jag pratade med visste ju också att lillasyster var sjuk)
Springer ut till bilen, kör hem och hittar dottern hysteriskt gråtande och dyngsur pga av ösregent. Hon hade stått i 50 min och inte vetat nåt. Tack gode gud att hon inte skulle vara där till 16 eller nåt.

Av Kattis - 7 september 2011 08:21

Förra veckan var ju minstingen sjuk,började med magont men övergick till feber. 3 dagar var hon hemma. Nu denna veckan har hon på morgnarna klagat över illamående och huvudvärk. Jag har mer eller mindre tvingat henne att gå till fritids ändå och det har tydligen gett med sig under dagen eftersom jag ju inte har blivit ditringd. Man känner sig väldigt rutten när man bär in gråtande och fastkramlande barn på morgon.en - men vad ska man göra....Hur som helst så har hon inatt hämtat sig över o.ont i nacke och huvud så idag kunde mitt mammahjärta inte annat än låta henne ligga nerbäddad. Fast det innebär också att jag jobbat 3 av 7 dagar. (fördelade på 2 veckor) . Hur kul känns det :-s

Mja

Av Kattis - 3 september 2011 15:21

Gör ett försök att blogga i mobilen - hm tycket det är bökigt.

Av Kattis - 3 september 2011 12:48

Gick och tänkte att idag hade det varit en bra dag att ta passfoto - tog några foto med mobilen och insåg att det var en jävla tur att jag inte följde den impulsen 

Presentation


JAG ÄR:
Kvinna, sambo, mamma, extremt nyfiken, en manipulativ bitch ibland, mörkhårig, brunögd, envis, trevlig och social, glad men trött…
JAG HAR:
fina ögon, storlek 38 i skor, livslust, inte så många nära vänner, en aning för många kilon, alldeles fö

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Mina egna favoriter

Lite av varje

Instagram

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards