Alla inlägg under oktober 2012

Av Kattis - 11 oktober 2012 07:41

Ny dag, nya .. ideér... jag tycker det är svårt att komma på vad jag ska äta. Jag har nog världens sämsta fantasi.

men till frukost blir det iag skinka och coleslow.. gott :-)


 

Receptet på coleslown är Tommys och du hittar det samt hans sida  här


100g vitkål

10g lök

100 g majjo

sambal oelek

Av Kattis - 10 oktober 2012 19:00

Hade ingen aning om vad jag skulle göra för mat alls nu ikväll.... Inte bra att  bli för hungrig, det är då det blir fusk.

Hade gått och funderat på tackopaj en dag och det fick bli det nu.

Minns inte var jag hittade receptet eftersom jag har det avskrivet. Även barnen tyckte det var supergott, så det blir att göra fler gånger men då i tex långpanna...


TACOPAJ
(4-6 port.)
Pajskalet:
4 ägg
1 dl grädde
2 msk smör
Fyllning:
400 g köttfärs
1- 2msk tomatpuré

Tacokrydda efter smak
1/2 dl vatten ( om man vill - jag tog INTE)

1 tsk sambal oelek
Topping:
Körsbärstomater
Lökringar
2 dl riven ost 
2 dl grädde
1/2 dl creme fraiche / philadelhipa ost

Sätt ugnen på 225 grader.

Smält smöret i pajformen i ugn.

   

   

Vispa ihop äggstanning, grädda till torr yta med ordentligt med färg. 

 

Ta ut och låt formen vila. Bryn färsen med  tomatpuren och kryddor. (Tillsätt vattnet och låt puttra tills vätskan kokat in.) Blanda den rivna osten med grädde och creme fraiche/philadelhipa osten. Strö ut köttfärsen på pajbotten och fördela tomat och lök på toppen. Häll över oströran, grädda 10–15 minuter.

 

    


Ät som den är eller servera med lite "gröna blad" och gurka   


Av Kattis - 9 oktober 2012 17:45

Trevlig dag idag - om man bortser från vädret. Trodde nästan jag skulle blåsa bort   


Frukost: Fil med kanel och stevia, kaffe med kokosfett

Mellis: Öl korv parmensan, vatten

Middag: 2 grillkorvar och broccolimos (broccoli, grädde, riven ost) - drack vatten

Av Kattis - 8 oktober 2012 18:29

Resten av dagen har gått ganska bra ur matsynpunkt... men i övrigt lämnar den mycket att önska   

Jag blir så ledsen när man får reda på att folk pratar bakom ryggen på en.....

Visst EN av grejerna var förmodligen mitt eget fel för jag gjorde fel, men det andra hade överhuvudtaget inget med jobbet att göra och ändå pratas det.

Skrattretande.... en kille på jobbet säger ideligen att man inte kan ha arbetskamrater som vänner på facebook, och tror fan att jag börjar hålla med honom nu.....Man måste kunna kommentera vad som händer omkring en utan att alla ska tro att det har med jobbet att göra - JAG HAR  FAKTISKT ETT LIV NÄR JAG INTE ÄR PÅ JOBBET!!!!


Nåja... till mellanmål åt jag en ölkorv med parmesan i  - jättegod, ICAs egna märke.

Middag blev cevapcici med lök och aioli - supergott 


Totalt idag (tror inte det blir mer mat idag), så är jättenöjd.

Och så har jag ju bokat ny klipptid oxå.. det är för fanken hög tid att snygga till håret igen.  

Av Kattis - 8 oktober 2012 07:28

Har varit otroligt slarvig och inte alls ätit LCHF-rätt på ett bra tag nu tyvärr. Jag känner att jag inte mår bra då, och magen är ur lag, så nu är det 100% som gäller. Sen vet jag att det även beror på att allt annat i livet just nu är kaotiskt på ett konstigt sätt, ena dagen som vaniligt - nästa i kaos - för att sen bli vanligt igen. jag hänger inte med i svängarna och det börjar bli psykist jobbigt att försöka hänga med både känslomässigt och förståndsmässigt.
 
Vad gäller maten finns ju massor av gott att äta så jag ser egentligen inte vad problemet skulle vara, det handlar väl om motivation och fantasi. Man tröttnar på att äta kokt ägg i tid och otid haha men det får iaf bli frukost idag.
Nåväl måndagmorgon och nu gäller det.
 
Frukost:
Kaffe med 2 tsk kokosfett och stevia
1 Kokt ägg
2 msk makrill
1 msk majjo - älskar majjo   kan ha det till typ allt...
 
Det ger ett intag som ser ut så här - vilket är superbra enligt mig :-P Och JAA jag blev mätt. äter alltid tills jag blir mätt.
 
 
 
Då var det dags att bege sig till jobbet en stund   
 
 
 

Presentation


JAG ÄR:
Kvinna, sambo, mamma, extremt nyfiken, en manipulativ bitch ibland, mörkhårig, brunögd, envis, trevlig och social, glad men trött…
JAG HAR:
fina ögon, storlek 38 i skor, livslust, inte så många nära vänner, en aning för många kilon, alldeles fö

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Mina egna favoriter

Lite av varje

Instagram

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards